Fast montage av vinschen.

Inför LB registreringen tänkte jag att vinschen skulle sitta fast ordentligt, och bli inregistrerad. Dessutom hade det gamla fästet börjat ge efter, vilket inte hade känts tryggt nästa sommar när den förhoppningsvis drar mig upp för klippskrevan i Kolmården.

Länk till första monteringen.
http://jeepetorp.blogg.se/2008/august/winchmontering.html







Kanske skulle regga den som skottkärra i stället, då blir det ju ingen skatt alls...












Nu återstår att montera nummerskylten, slipa o lacka konstruktionen och borra hål för bogseringsprintarna.
Men först ska det provköras ett tag...






Plocka isär, slipa rent, och måla.




Lite proffshjälp sitter aldrig fel. När jag har skruvat ihop ena sidan, har Lukas lossat den andra. "Oj, den lossnade".








Tanken var att få dragkraften i linje med ramens underkant, och det verkar jag ha lyckats med.


Attans katter som klättrar på Jeepen, det kan ju bli repor i stötfångaren. (Som jag just har sågat itu)








Två hål för bogsersprintarna...


Inte för grova. Om nånting brakar så vill jag att det ska tillhöra min konstruktion, och inte Jeepens. Det kan bli så dyrt och kompliserat då...


The Team. Spud & Greepen.




En länk till youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=7vCx4DU1Xro

Cyklistknäskydd...






Hur många kollar på min blogg?

I snitt brukar det vara fem besök/dag, inklusive jag själv.
Efter en rolig jeepaktiv helg är det ca 40-50 besökare, och ibland ett par hundra. Som mest närmare 400 på en dag.
Vad skriver dom om på dom mest välbesökta bloggarna? Själv verkar jag ha missat dessa. Men enligt mina kollegor så handlar dom mest välbesökta bloggarna om vart unga flickor går och fikar, och vad dom har för kläder och skor... Jag vet, jag gör likadant...

OK...

Jag brukar fika i bilen på väg till eller från jobbet, samt i anslutning till lunchen.
Kläder jag har är arbetsbyxor från Snickers, gympadojjor (Så hette dom på 80talet i alla fall) från Salomon med goretexfoder. Ibland krävs det skyddskor, då har jag det.
Hemma, innomhus har jag sandaler från Ecco, gubbigt värre, men väldigt bekväma.
Är det skitväder har jag höga kängor, även dom med goretexfoder.
Väldigt sällan gummistövlar.

Privat har jag jeans, företrädesvis Wrangler Cowboy Cut.

I övrigt är det T-sjkchirt, eller hur det stavas, och skjorta.

Så, nu ska vi se hur många som kollar min blogg. Återkommer inom kort med resultatet...




Suck, jag måste göra något fel. Men om jag byter kön, ålder, klädstil och café kanske det blir bättre...




Nu, den 23/9 har jag jämfört.
Normalt 5-10 besökare, samma dag som jag skrev det här inlägget hade jag 13 besökare.
När jag skrev om winchmonteringen hade jag 63 besökare första dagen, och 48 andra dagen.
Ska nog hålla mig till Jeeprelaterade saker...

Jeep, bygger broar...


KJ 15" fälgar...

Går det, eller går det inte? Frågan har dryftats både här o där.
Här är svaret...
15" fälg är inget problem. Dessa breddar utåt en del, så med 31"x10,5"x15" däck så går det inte att svänga så mycket. Endast 1/4 varv på ratten...

 







Dom däck jag funderar på till vintern blir nog General Grabber AT2 235/85R16, och till sommaren blir det Kuhmo Road Venture KL71 245/75R16.


Lite annat...

Jag läste nån artikel om att Jeepförare är sämre än andra på att parkera. Enligt min uppfattning, och vad jag sett själv så är BMW dom värsta felparkerarna.
Så här såg parkeringsdiciplinen ut på ett ställe där jag parkerade. Bilderna får tala för sig.




Jag ber om ursäkt om berörda bilägare tar illa upp, men då får det bli så...

Här är artikeln...
http://hd.se/motor/2008/05/30/lyxbilar-aer-de-stoersta-p/

Undrar om jag ska försöka mig på en egen undersökning av parkeringsproblematiken...
Fortsätter parkeringsbloggandet...


Ställningen hittills:
Jeep 0
BMW 3
Nissan 1
Audi 1
Volvo 1

Över till annat.
Nya klistermärken på plats.




Och över till annat.
Varför?


Lite annat...

En jämförelse mellan standard Limited och hillbillyhöjd Sport.




Och här verkar det ha gått hett till...


Ännu mera annat...





Eventuell avatarbild...