Jeepen lyfts upp...

Nu har jag haft Jeepen i två veckor och allt är till belåtenhet.
Den har till o med fått jobba lite när ett jakttorn skulle byta plats förra helgen.
Det blåste och var kallt så det var inte svårt att välja Jeepen i stället för fyrhjulingen.
 
En sak jag har saknat när jag var utan Jeep är den sköna gemenskapen runt ett gemensamt intresse, det är inte lika mycket sådant när man åker Skoda.
Så jag tog med mig lite fikabröd och åkte till Anders Lindström på Ekerö, och huserade i hans garage några timmar.
Det kom några nyfikna kaffesugna Jeepers och hejade på medans jag med lite hjälp, ganska mycket hjälp faktiskt, av andra monterade höjningssatsen.
 
2,5" Rugged Ridge komplett med fjädrar, dämpare och diverse relocation kit. Märkligt att det inte följde med ett drag link flip kit, för det MÅSTE man ha om man höjer en Jeep och flyttar ner track bar. (Panhardstaget)
Annars blir det mycket kännbar bumpsteer.
 
Jag gillar egentligen inte att använda engelska uttryck, men jag kommer inte på vad det kan heta på svenska. Och ingen annan skulle förstå i så fall...
 
Nå väl. Förutom bumpsteer så blev det jäkligt bra. Inga vibrationer eller konstiga tendenser i övrigt.
Den går lite mjukare än innan vilket jag också hade hoppats på.
Möjligen är stötdämparna bak lite för klena, den gungar lite efter att man kört i ett gupp.
 
Tanken var att jag skulle ta mått och bilder före och efter höjningen. Men väl inne i garaget så blev jag lite för ivrig, och vips så åkte bakändan upp.
 
 
 
 
I dag, dagen efter så att säga, har jag träningsvärk i låren och underarmarna.
Kanske är bra även för hälsa, styrka och kondition att hålla på med Jeep.
F-n så mycket roligare än att gå på gym. Tror jag, för det har jag aldrig provat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback