Cykeltur Bruksleden vid Surahammar.

Nu kändes det att benen ville cykla. Har inte kommit ut på två veckor.
Lätt förkylning tidigare i veckan och förra veckan hade jag barnen vilket ger viktigare prioriteringar.
 
Efter lunch så packades cykelväskan med lite reservkraft, snickers till mig och batterier till telefon och ev. lampbehov. Man vet ju aldrig hur länge man blir ute, och det blir väldigt mörkt så här års.
 
Lastade cykeln och åkte till ett ställe där jag och Cathrine har gått förut. För det mesta fina cykelstigar med roliga avstickare skyltat för MTB.
Spängerna och rötterna var ruskigt hala, men det ser jag som en utmaning.
 
Jag tog en kort rast vid toftsjöns vindskydd och skrev i gästboken. Sedan tog jag varvet toftsjön runt. Mycket stenigt och svårcyklat, och eftersom jag cyklade ensam var det inte läga att utmana min skicklighet, så jag bar cykeln över dom värsta partierna.
 
 Det blev ca 12 km vilket är en alldeles lagom uppstartsrunda.
 
 Den här kartappen/bilden använder jag när jag planerar rutten, och för att meddela mina nära vart dom ska leta efter mig om jag inte kommer hem på avtalad tid.
 
 
Snickerspaus.
 
 
Det finns fler avstickare att prova, men det får bli en annan gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback