Anna nio år, skridskokalas.

 
Anna ville ha skridskokalas när hon fyllde år. När detta planerades var det några minusgrader och ingen snö.
Ett närliggande fält hade översvämmats tidigare, och var nu en perfekt skridskobana.
Två dagar innan kalaset kom det massa snö och det blev riktigt kallt.
Men eftersom jag är lite av en korsning mellan MacGyver och gubben Pettson, så fixade jag detta.
En stor plywoodskiva framför Jeepen, så kunde jag ploga upp lite skridskospår på nyss nämnda fält.
 
Kalaset började med att grilla hemgjorda och egenhändigt skjutna hamburgare. Ja, det var ju inte hamburgare när jag skjöt dom, men ni förstår nog.
Därefter skridskoåkning och grilla mashmallow.
 
Här har man ansträngt sig att ploga en bana, och så åker dom bredvid i lössnön...
 
"Hå hej med farbror Frej.
Hej alla barn nu blir det barnprogram, titta nu här vad farbror Frej tar fram.
Ett stycke skiva och nu ska ni höra, vad man med ett stycke skiva kan göra.
Knyt den i Jeepen på detta vis, så kan vi ploga en skridskois."
 
 
Slemmigt, men gott.
 
Jag tror visst att Anna var ganska nöjd med sitt kalas...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback