Rosersberg 2011 11 27

Jag började dagen med att glömma hamburgarna i frysen... Men det löste kocken Patrik på bästa sätt.
Det som var etter värre var att vi inte hittade kaffepannan, det viktigaste av allt när man är i skogen...
Patrik åkte hem o hämtade en kastrull.
Terrängentusiasterna började rulla in med det ena ekipaget märkligare än det andra, och snart hördes dovt motormuller mellan tallarna.
Och en grupp provapåförare anlände och jag satte mig i passagerarsätet på Jeepen. Redan vid första hindret, en lätt dikespassage, så hörde jag ett misstänkt välbekant ljud som skramlade i bagageutrymmet... Kaffepannan!!!
Den hade förmodligen kilat fast sig i störtbågen, medans vi letade febrilt på alla tomma golvutrymmen. Ett antal "Djäkla Stefan" helt i onödan således. Förlåt för dom orden, Stefan.

Första provapågänget hade ett tvåtimmarsprogramm, som vi utnyttjade fullt ut. Dom var mycket nöjda med aktiviteten, liksom dom övriga deltagarna. När halva tiden gått och vi provat på alla körbara spår får föraren själv välja det han/hon tyckte var roligast. Nästan alla väljer sidolutningshindret.

Sidolutningsindikeringsapp, undrar hur många poäng det ger i Wordfeud...


TjänsteJeepen beredd på uppdrag.


En rejält höjd Jeep Cherokee XJ, med portalaxlar från Volvos TGB 13 bil.


Det ser ut som att markfrigången räcker till i alla fall.


Första hindret passerat, och första mekpausen avklarad. Krängningshämmaren lossades och spändes fast i viloläge med buntband. Men det behövde tydligen göras om och göras rätt.


På väg mot den för dagen ganska regnhala stockbron...


Halvvägs över och allt ser bra ut.


Avstigning för föraren för kontroll av den framförvarande terrängen.


Väl framme vid hindret gäller det att komma ihåg hur marken såg ut vid.








En inte helt diskret IH f.d. brandbil, nuvarande bärgningsbil, passar bra som flexramp. Placeras den bara i lite uppförslut blir nog vinkeln korrekt också.


När flexet inte räcker till, hänger ett hjul i luften. Här rör det sig om måttliga 10-15 cm. Eller så är det bara ett bevis på att Jeep är en manlig bil, som markerar revir på hundars vis.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback