Jeep guide

Vid flera tillfällen har jag agerat körinstruktör i den ädla konsten att köra Jeep i terrängen. Dom jag har instruerat har aldrig förut kört offroad, och för det mesta inte ens en terrängbil alls. Så dom är verkligen nybörjare som tycker det blir spännande redan med små stenar och diken.

Ett par som guidades har återkommit flera gånger i en egen nyköpt Jeep Wrangler. Och det verkar luta åt lite modifieringar på den.

Tjänstejeepen efter uträttat ärende...


Åsså familjejeepen efter rent (nåja) nöjjesåkande...
 

Jag hade med en far och son som bara kom förbi som publik, i baksätet på Greepen när jag körde runt på sandlycke. Han ringde en vecka senare och hade lite frågor angående Jeepköp.
Jeepsjukan är extremt smittsam. Det finns inga bra botmedel, enda bromsmedicinen är att köpa en Jeep.


Lukas är med och kollar så fjädern hamnar rätt sedan. Den glappar när man flexar ut för fullt utan krängningshämmare.






Kan det finnas något mer macho fortskaffningsnedel än en Hummer H1? Skulle inte tro det...


Men den är stooor. Alldeles för stor för mina behov. Fast det kan jag ha överseende med...


Lite nya spår att knapra för den som tror att dom klarar terrängen. Ett tips är att inte komma i en liten Toyota Prius...


Så här kan den se ut när jag utövar min första och största hobby. (Inte frimärksamling, nej.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback