Vinschen.



Inpassning...


Provkörning.


Mycket tightare kan jag inte få den...


...trots att jag klippt bort överflödigt glasfiber.


Lite tips o trix.
Lägg skruven på en tumstock och för in den i röret och upp genom sitt hål.
Håll fast skruven och kläm fast den med en bit takräcke.
Sedan är det bara att skruva vidare.



Stiftkrita för precisionsmärkning av borrhål.


Trött på att byta batteri i skruvdragaren?






Arbetet fortskrider...






Ska försöka komma på ett snyggare sätt att få till ändarna på stötfångaren...

... Och det tror jag att jag kommit på.


En extra uppsättning ändstycken från en likadan stötfångare att montera i ändan på mittenbiten.




Kom på att jag nog kan få in stötfångaren ytterligare 2-3 cm.
Nå ja, ska väl ha något att göra senare också...








Hmm... Ett par M12 skruvar med muttrar och vingmuttrar, så har jag en hållare till HiLiften...


Just det... Nummerplåten måste på...


Skruvades fast i fästet till reläboxen.


Vinschens första uppdrag. Dra bort en sten från Pappas gräsmatta.


Nästa grej var fundamentet till en tvättlina. En hink fylld med betong, och nergrävd i marken. Då tog jag brytblock så den orkade lite lättare.
Det tredje uppdraget var en gren från en ek. Eken fälldes för en tid sedan, och grenen kördes då ner i marken så pass djupt att den inte gick att rubba. När jag fick upp den var den en meter lång, men mera satt kvar nere i marken. Grenen var ca 15 cm grov.


Bogsersprintar. Låsta med en gummibussning i stället för mutter. (Hittade ingen mutter som passade...)






2011 06 04.
Lite färskare bilder...




Fortfarande en del smådetaljer kvar...

Funderar på att sätta en plåt i bakkant på stötfångaren, mellan själva vinschen och stötfångaren. Och där montera linstyrningen och ta upp ett hål som hela den får plats i. På så sätt ytterligare smyga in konstruktionen, och samtidigt underlätta besiktning eftersom det förmodligen inte kommer att sticka ut något vasst och hårt då. Men vi får väl se vad som händer...

2011 06 05
Så här blev det...



Kommentarer
Postat av: Lennart

Nice winch.

Med fjärrkontroll.

Är den bra?



Mvh

Lennart

"Milner" Jaktsidan.se

Postat av: Magnus Jidetorp

Ingen aning, ännu... Men snart så...

Ska bara komma på hur jag bäst monterar den, med en dragkraft på ca 5500 kg så bör den ju monteras ganska stadigt...

2011-05-18 @ 21:25:17
Postat av: Möller

Snyggt, först blev jag "Hur fan fick han till det" när jag såg bilden på fronten men sen bara "ahaaa, hehe"

Saknar allt min lilla XJ lite =(

2011-05-21 @ 12:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback