Rävklapp 5/3.

Strålande sol, runt nollgradigt men tyvärr väldigt blåsigt.

Innan avfärd måste man fundera på om man glömt något. Hmmm...

(Skulle vara att putsa spegeln...)

De första två såtarna gick jag i drevet.
Utställning av drevkedjan inför såte nr två...




Och i mitten står jag o inväntar startsignalen. Kan gott vänta ett tag till...




Därefter var det dax för dagens höjdpunkt, Ärtsoppa.
Jag var så hungrig att jag glömde ta kort, men hur ärtsoppa ser ut vet väl alla. Den gör sig inte på bild...

Såte tre o fyra satt jag på pass. Men inte läge att slappna av när man har ca 20 meter till vasskanten där rävarna förväntas komma.


Kommer räven smygande får den syn på mig innan den kommit fram, kommer den springande går det som en röd blixt och sedan är ögonblicket över.

Men efteråt skulle det visa sig att jag gott kunde ha sovit i stället. Ingen räv syntes till under hela jakten.

Dock en snöplig incident med en hund som slitit sig från husses koppel. Den kom i vackert drev från grannmarken med två älgar framför sig. Vi gjorde halt i drevet för att försöka koppla hunden. Detta lyckades på bekostnad av en hand som blev ordentligt biten. Man ska inte närma sig okända hundar...
Allt löste sig utan groll, hoppas han som blev biten får en flaska singelmalt av hundägaren.

Förutom detta var det en helt underbar dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback