Oj, vad mycket snö...

Jag som bara skulle vända Jeepen...

Det gick ju så bra till en början, när helt plötslig så sjönk Jeepen en dm djupare. Och snön som var under motor o växellåda blev hårdpackad.
Nå ja, det går nog att vända i fårhagen, så jag fäste vinschen i ett stenblock och drog mig så sakteliga mot mitt mål.
Men väl där så vågade jag inte vända, för på vägen tillbaks så vill jag ha ett träd eller annat fast föremål att fästa vinschen i om det skulle behövas.
Så jag försökte backa tillbaks. Jag kan ju säga att det tog sin lilla tid, ca 1,5 timme, att skotta sig loss. Och för var gång jag tyckte att det fick vara nog så försökte jag köra en bit till. Bara för att återigen sitta fast på hårdpackad snö. Fram med skyffeln och skotta sig loss.

Som om inte det vore nog så sprack turboslangen igen, eller rättare sagt min hembygda lagning. Får nog använda mera Karlssons klister i morgon. Då ska jag nog gå tillbaks för att dokumentera mina spår i snön också.

http://www.youtube.com/watch?v=z4HbVXnyumo





http://www.youtube.com/watch?v=cAyk6RPMzns





Så här ser spåren ut dagen efter...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback