Trailfinders lodge, fall -09

Fotografer har varit Yello, Lennie, Johny och jag.

Jag anlände till Karlsdal lite senare än de flesta, men inte sist i alla fall. Några hade hunnit iväg på en eftermiddagstur innan jag kom. Så jag började med att boa in mig i den gamla byskolan. Vi åt sen middag i  Smedjan, efter att initieringsriterna avverkats. Jag kan inte närmare gå in på vad detta innebar, ty det är en väl bevarad hemlighet ända sedan TFLs första stormöte hösten -09.
Men en spionbild har lyckats komma ut...


Johny dokumenterar...


...mig, samtidigt som jag dokumenterar Johny.








Inte favoritdrycken, eller?


Leksaker för stora starka män. Jag tyckte den stod bra där, och lät den så förbli.




Lördagen började med frukost och därefter däcksparkande innan alla kommit igång.


Ett fält att forsera.


Cool som bara Den.


En rundtur för att kolla in eftermiddagens alternativ.


Här är nästa ställe att leka äventyr på.


På väg till lunchplatsen var bomen stängd och låst. En pling till markägaren för att inhämta tillstånd att passera bredvid bomen. Vilken tur att han inte hade tid att komma med nyckeln...


... blev lixom bara roligare så här.


"Vi tar vägen mot stranden, vi som aldrig setts förr" Eller hur den gamla sommarplågan gick. Men vi har sett varandra förr, och sommaren var slut. Det var en lagom tuff stig, väl anpassad för jeepar med allt från 29" orginaldäck till häftigt stora 35" terrängdäck. Men därutöver ... Jag måste bara få ... HA, HA, HA. David é för rolig, han.


Och här kastar vi oss över käket, ljudligt gluffsande. Men snart var vi på gång igen.








Körområde 1, det lättare alternativet. Det blev senare diskussion om just det...




Johny såg faktiskt en varg, kan ha varit här den smet undan...


Körområde 2, det tuffare området.


Svårt att hitta grepp, när alla hjulen hänger i luften.


Då får man åka snöre.


Det var varmt o gott i solen, men i sänkan var det nästan frost. Nere vid vattnet fanns det andra hobbyutövare. Dom har ett snöre ner i vattnet o väntar på fisk. Ooooo, så spännande...


Söndagen.
Samling för lunch.


En liten slagghög bakom smedjan, från 1600 talet.






Connys oerhört fina TJ.




Högt o brant, och vassa slaggbitar när man ska ta emot sig med händerna. Handskar rekomenderas.


Smedjan fotad uppifrån slagghögen.


Allt slagg lades inte på högen. En hel del hälldes i fyrkantiga gjutformar och användes som byggmaterial till ekonomibyggnader. Ganska färggrannt.


Uppställning. Nästa gång vi anländer till terrängträffar ska vi komma i V-formation. Mäktigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback