Turboslang

Ush. När jag åkte iväg från en korsning lät det som om en blåval andades ut framme i motorrummet.
Och med en sådan där fram kan det ju gå lite segt, precis vad det gjorde.
Varje gång som turbon började ladda så pös det ut nånstans.
En titt i motorn och jag klämde lite på deverse slangar. Fingrarna försvann in i ett hål i en slang. Jaha, nu hade jag hittat felet i alla fall.


Bara att byta slangen då. Men en ny kostar 1683 kr!!! För en halvmeter slang!!! Guldarmering eller?!?

Kanske går att täta med vulktape...


Men slangen är av silicone, och vulktape vulkar fast i gummi. Det blev till en balong som sprack.

Att köpa diverse rörböjar och siliconeslangar vore väl klokast, men inte helt gratis det heller. Det skulle hamna på 800-1000 kr.
Billigt=Biltema...
En avgaskrök, några slangklämmor och de hela bitarna av orginalslangen...






Men attans vad segt att få på slangen vid insuget. Jag pillade i lite rör och tänjde ut slangen, lade den framför en värmefläkt över natten så den skulle bli mera medgörlig till dagen efter.


Jaaa, det funkar!

Men inte så länge. Nu har jag köpt nya slangar och rör.




Slangarna köptes från do88.se, exemplariskt snabba i leveransen. Tackar för det, Ni har fått mitt förtroende för internetaffärer på topp.
Rören köpte jag däremot på Biltema, snål som man är.
PS. Jag hann inte till Biltema innan do88 hade levererat slangarna. Kan det gå så snabbt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback