Viltspaning 08


Vad kan detta vara för fågel. Det såg först ut som en duvhök, men vingarna verkar vara för smala. Den är ganska ljus, som en duvhök, men det är svårt att avgöra. Efter att ha tittat i div. böcker tror jag att det kan vara en bivråk. Platsen är några km norr om Enköping, den 9/11.
Bilden och beskrivningarna är nu diskuterade på
www.sofnet.org och allt tyder på att det kan vara en fjällvråk.

En and som lyfte samtidigt  som kameran.


En fin fjortontaggare fotad från tomten.








Det hade fastnat en dovhjort i häststängslet. Först försökte jag få loss den, men lilla jag sitter inte kvar på den när jag skulle kapa linorna. Jag fick av den ena tampen, men då spran den in i nästa lina och slog en ögla runt halsen.






Då fick det vara nog, och den hamnade till slut i frysboxen.


Så en uppmaning till alla som har stängsellinor, håll koll på dom så dom är ordentligt spända. Då fastnar inte dovhjortarna lika lätt. Dagen efter detta missöde satt det två hjortar till på ungefär samma ställe. Men dom lyckades markägaren få loss.

Skulle hämta Felix hos en kompis. Jag tog med kameran "i fall att".





Kommentarer
Postat av: Lennart "Milner"

Kanonbilder...



Ni bor fint och med jakt inpå knuten...



SUVeränt



Mvh.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback