Kronhjort och vildsvinsjakt.

Morgonen började med en skjuten räv i första såten, därefter skjöts det två kronhjortar i andra såten. Sedan var det dax för mig att sitta på pass i den tredje och sista såten. Strax kommer det en hind med en kalv i min riktning. Kalven stannar innan den ska gå upp i en skogsbacke, så jag får bra stöd för ett skott på ca 120 meter. Kalven lägger sig efter ca tio meter, medans hinden går vidare in i såten och går förbi min far som skjuter den. Efter ett tag kommer det en älgko med en kalv förbi på mycket nära håll. Vi fick bara skjuta kronvilt och vildsvin, typiskt...










Avståndet på den sista bilden är ca fyra-fem meter.

En stund senare kommer det en ensam kronhind i nästan samma spår, men lite längre bort. I snabb trav över plöjorna så visslar jag en lång vissling, och hon stannar för att lyssna. Nu hör hon ingenting längre, hon blev kvar där resten av sitt liv.

Totalt blev det två kronhjortar, tre kronhindar, en kronkalv och en räv. Lyckat resultat med tanke på att det ska skjutas fler hindar och kalvar, men spara på hjortarna. P.g.a. det så släppte jag en fin fyrataggare som annars kom på lagom avstånd.

Tack för en mycket trevlig jakt.

Kommentarer
Postat av: Lennart "Milner"

Grattis till fällt vilt.

Fina bilder

Mvh

2008-11-22 @ 09:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback