Winchmontering


Jeepjensa vill inte vara med på bild....



Mäta, markera, mäta, markera.... Fundera mera....







Och så lite jobbande....



Men det var tydligen inte färdigtänkt. Jeepens egen ram viker sig när man winchar, så den behövde förstärkas med längsgående vinkelprofiler. Och då började tvärbalken, som vi monterat, att vika sig bakom winchfästet. Men det fixade jag med distanser som jag kilade in i balken, dom är dock inte med på bild...



Målad med "fel" färg, men hammarlack torkar så långsamt, och jag ville ju prova... Ivrig som ett barn den 23 december.






Jag funderar på att korta av lite, så winchen hamnar ca 2 cm närmare grillen.



Rejäla kopplingshandskar. Kanske inte så snyggt, men praktiskt. Synd bara att jag klippte ut gallret på fel sätt. Jag skulle ju klippt innanför, så  kunde det limmas tillbaks om man ångrar sig.



Om man kopplar via brytblock så flyttas dragkraften ner till i linje med bilens ram.


Passade på att prova hur det skulle bli med snorkel på jeepen. Men det blev inte så värst coolt alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback