En trevlig skogstur...

Jag följde bara vägen, eller det som såg ut att vara rester från en väg i alla fall...
 
Efter en bit slutade "vägen" i ett djupt hål, som jag tänkte köra bredvid. Men tyngdlagen tog hjälp av den sliriga leran och drog ner mig.
 
Jag hade ungefär en kvarts tank i, och när Jeepen lutade ca 35 grader så kom inte bränslepumpen åt bensinen. Så motorn lade av i det här läget...
Jag gjorde då ett försök att vinscha mig längre ner i gropen, för att få Jeepen att inte luta så mycket. Men det gick för tungt, och jag ville inte få slut på batteriet också.
 
Det fick bli en promenad tillbaks till gården och låna lasttraktorn.
Men den bara slirade, trots ca 15 ton och fyrhjulsdrift. Och rätt vad det var gick bogserstropen av, klassad för fyra ton...
Kopplade om, med dubbel lina och lyfte nästan hela Jeepen upp i luften. På så sätt kom den lite närmare traktorn, och när jag ställde ner den igen gick det att backa en bit till. Sedan var Jeepen flott.
 
Hmmm... Lite obalans nån stans...
Efter tvätten syntes att "Rockrails" behövs i lerbad också. Tack Mooser för väl utförda skydd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback