Dovhjort i stängslet, igen.

Som jag nämnt förut, så har just dovhjortar en benägenhet att trassla in hornen i saker. Speciellt i oktober, när dom brunstar.
Elstängsel verkar populära. Som tur var för hjorten, så var inte strömmen påslagen. Även fotbollsmål och gungställningar är lockande.
Så en uppmaning till alla med liknande stängsel. Spänn linorna ordentligt, så fastnar inte hjortarna lika lätt. Och kontrollera gärna ett par gånger varje dag om det sitter nån hjort i stängslet. För några år sedan var det en som hade suttit alldeles förlänge, och inte gick att rädda.
Den här hade mer tur.
 
Jag visste inte om den var vid liv när jag gick fram.
 
Men visst var den det, och inte verkar den trivas i mitt sällskap heller.
 
Men han satt ohjälpligt fast. Notera linorna runt halsen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback