U E 12 05 07

Hittade en gammal bil och en cykel...

Bilen verkar ha blivit ombygd till släpkärra någon gång. Främre ramdelen är ihopvikt och en dragstång svetsad.






Men nog har det varit en bil eller lastbil. Ganska gammal tror jag, kardantunneln tyder på bakhjulsdrift vilket inte är helt modernt...




Nån som kan ge en gissning om fabrikat och årsmodell? Jag hittade nämligen inga papper i handskfacket...

Vet inte om det här tillhörde bilen nån gång. Det låg en hel del skrot runt omkring...


En cykel i starkt behov av lite olja på kedjan mm.




Jag kommer i alla fall att tänka på Pippi Långstrump när jag ser dom här bilderna. För visst cyklade hon omkring på en hjullös cykel, och nån gång hittade hon en gammal bil som tankades med klister och kunde flyga...
Egentligen är nog det en barnvänligare version av när Astrid Lindgren sniffade lim...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback