Dålig dag som avslutas bra...

Lite huvudvärk i morse... Men jag kanske kan åka o jobba i alla fall, vilket jag inte har klarat nån gång förut med migrän. Så inte i dag heller, åkte hem vid lunchtid, lade mig att sova och vaknade vid sjutiden på kvällen.
Då visar det sig att min mors gamla kamrater har fisketid för kräftfiske, så jag åkte med dit för att säga hej.
Anne-Marie var inte helt pigg på att ge sig ut på sjön mitt i natten, men eftersom jag i alla fall har sovit bort eftermiddagen så åkte jag och Lasse ut o vittjade första rundan.
Tre av burarna innehöll kräftor, varav tre st var riktigt skapliga. Totalt ca tio kräftor vid första vittjningen.
Några burar flyttades om, så får vi se om det blir bättre resultat vid midnatt.





Efter andra vitjningen...


Tredje försöket blir strax efter kl 02... Jobba i morgon, jovisst...


Kommentarer
Postat av: Enpet

Bra bilder. Spuden blänker vid vid badet. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback