Nya gamla Jeepen...

Så har det blivit en Jeep till på tomten.

Fast bilden é tagen på hemvägen...

Det blev en Cherokee XJ -92.

Och så här skulle det kunna se ut på väg till träffarna...


Så klart en kostnadsfråga...

Så har den blivit lite mer respektabel...


Och fått nya bromsar fram, både skivor och klossar...


I samband med det upptäckte jag att ena drivknuten behöver bytas...
Jag hade också tänkt byta serpentinremmen. Jag har köpt en rem som ska passa enl. återförsäljaren, och jag betvivlar inte att han har rätt. Men när jag plockade ur reservhjulet hittade jag en till rem, nästan likadan. Bara ca 5 cm kortare...
Hmmm, vilken är det som passar, och till vilken motor passar den andra remmen?


Men vad kan det här vara för något?


I dag, Söndag, har jag provkört bromsarna. Dom nyper och blir varma efter ett tag. Så det är bara att krypa in i garaget, plocka isär oken, göra rent, smörja, sätta ihop och lufta/byta bromsvätska. Funkar inte detta så far jag fundera på nästa steg.
SUCK. Men jag var ju beredd på sånt här när man köper en 16 år gammal bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback