Rosersbergs 4WD familjeträff.

Typ öppet hus, med en safarislinga för att lära känna området. Därefter fri körning.
INGEN KÖRAVGIFT. Kan väl knappast bli bättre.

Det fans en del ställen som var utmanande för min lilla Jeep.



Uppradade efter dagens övning. Gissa vilken KJ som inte fick leka med Husse... Det är väl nästan Jeepmisshandel att ta den till träffen, men sedan inte köra med den.



Fast det förstås, den går ju inte sönder när den är parkerad.
Körde ner fronten i ett dike, och blev winchad upp. Frontskyddet grävde ner sig, hittade en sten och böjdes bakåt.
När jag skulle räta ut den senare så gick den av.



Frontskyddet funkade väl fint mot våld framifrån, men om man kör över en stubbe och sedan måste backa tillbaka så kan det bli så här ändå.



Likadant om man gungar till mot en sten, som då slår från underläge. Nu är jag glad att jag inte köpte en Limited med lackerade stötfångare och skärmkanter.



En kul grej var skattjakten. Det slängdes ut en massa "bra att ha" prylar i skogen. Under eftermiddan fick man dom grejjor man hittade. Det första jag hittade var en tom PET flaska, Jippi 2 kr pant. En liten ficklampa, fönsterputs och en skurmopp fick också följa med hem.

Till R4WD: I´ll be back.... Tack för den här dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback