Tillbehör och modifieringar
Här är lite ändringar från orginal.
Från början saknades grillen, så pinnar och annat kunde peta hål i kylaren.
Jag köpte ett "stylinggaller" som klipptes till rätt storlek och bockades utåt i över och underkant.
Dessa kanter passar perfekt i plåtvecken i grillsargen, det är det enda som håller gallret på plats.
Här syns också hålet för kablarna till winchen.
Lackad i "orginalmönster".
Backlamporna är monterade i orginal mutterstycke till nån sorts ögla för lastremmar.
Kablarna dras igenom taket via ett hål i railsen, precis framför mutterstycket.
Tätat med svart silicone, inte snyggt men det funkar.
Här kommer kabeln. Jag missade lite med borret, men det får duga.
Knapp o kontrollampa från biltema. Knappen klarar 30A, så det behövs inget relä.
Det fins ett stiftuttag i säkringsboxen som är märkt "Batt" där jag anslöt en matarkabel med hängsäkring s.k. fuselink.
Kanske skulle ha tvättat bilen (förlåt, jeepen) först.
Krängningshämmare både fram och bak är demonterade för bättre flex.
Draget är monoflex HiRange för offroadfordon. Jag planerar att skaffa en extra HiRange-axel för att skära bort plattan och svetsa dit ett jordbruksdrag så högt som möjligt. Dels för att bogsera/bogseras och dra höskrindor o liknande, men mest som smutsskydd när man kör offroad med demonterat drag.
Kikar lite på diffspärr till framaxeln. Bak sitter det nån sorts diffbroms typ limited slip. (Orginal)
ARB Airlocker kostar nästan lika mycket som hela jeepen i inköp, så det lutar åt Powertrax Lockright eller liknande.
Hmm, kanske zebrarandig?
Från början saknades grillen, så pinnar och annat kunde peta hål i kylaren.
Jag köpte ett "stylinggaller" som klipptes till rätt storlek och bockades utåt i över och underkant.
Dessa kanter passar perfekt i plåtvecken i grillsargen, det är det enda som håller gallret på plats.
Här syns också hålet för kablarna till winchen.
Lackad i "orginalmönster".
Backlamporna är monterade i orginal mutterstycke till nån sorts ögla för lastremmar.
Kablarna dras igenom taket via ett hål i railsen, precis framför mutterstycket.
Tätat med svart silicone, inte snyggt men det funkar.
Här kommer kabeln. Jag missade lite med borret, men det får duga.
Knapp o kontrollampa från biltema. Knappen klarar 30A, så det behövs inget relä.
Det fins ett stiftuttag i säkringsboxen som är märkt "Batt" där jag anslöt en matarkabel med hängsäkring s.k. fuselink.
Kanske skulle ha tvättat bilen (förlåt, jeepen) först.
Krängningshämmare både fram och bak är demonterade för bättre flex.
Draget är monoflex HiRange för offroadfordon. Jag planerar att skaffa en extra HiRange-axel för att skära bort plattan och svetsa dit ett jordbruksdrag så högt som möjligt. Dels för att bogsera/bogseras och dra höskrindor o liknande, men mest som smutsskydd när man kör offroad med demonterat drag.
Kikar lite på diffspärr till framaxeln. Bak sitter det nån sorts diffbroms typ limited slip. (Orginal)
ARB Airlocker kostar nästan lika mycket som hela jeepen i inköp, så det lutar åt Powertrax Lockright eller liknande.
Hmm, kanske zebrarandig?
Kommentarer
Postat av: Frida
Men hjälp, brorsan! Vilken nörd du är!
Trackback