Rosersberg 2011 03 27

Började dagen med att demontera krängningshämmaren och pysa däcken ner till ca 1 kg tryck. Det borde räcka för i dag, men man kan nog gå ner till ca 0,8 om det verkar behövas.
Därefter kaffe och förarmöte... Eller i alla fall kaffe.

Ut i skogen och jaga efter Wranglermaffian.  Kjelle, Dacke och Sten blev skuggade av mig. På vissa ställen fick jag välja ett enklare spår eller helt enkelt köra runt stubbar som dom körde rakt över. Men i övrigt tyckte jag att jag hängde på rätt bra...

Fick även en provtur med BCs gula JK-U Rubicon. Men jag är ju lite försiktig med andras bilar, vilket ganska snart straffar sig i grovkornig vårsnö... Dacke och Kjelle drog samtidigt, men det kändes inte ens ett litet ryck i JKn. Det fick bi att ankra Dackes TJ i ett träd och sedan vinscha loss BCs Jeep.

Tog över ratten på Spud och letade upp Wranglergänget igen, som nu hade förstärkts med Raimos YJ.
Efter ett tag gav jag mig ut på solokörning, och lyckades fastna så jag fick använda vinschen tre gånger. En bra dag med andra ord.

Ett av solospåren gav vika, isen brast och till slut tog det emot för mycket.


Fast satt jag, kom varken fram eller bak.


Så det blev till att dra fram vinschvajern...


När det var dax att fylla på luft inför hemfärden upptäckte jag att en bit träd kilat fast sig mellan däck o fälg... Kanske var nära att kränga av däcket...


Tack alla goa gamla Jeepers för en mycket trevlig dag i Rosersbergskogen...

PS.
Mötte en korvgubbe i en camoXJ på vägen hem. Lite radiokonversation innan avståndet överskred antennens räckvidd...
DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback