Rosersberg 2010 05 30

En till sån där fantastiskt trevlig dag.
Min ev. blivande svåger Jonas var med med sin nyinköpta Volvo TGB 11. Allt gick väl, emellanåt pös det till och diffspärrarna gjorde vad dom skulle. Men dessa Volvomotorer verkar ha det klent ställt med bottenvrid på tomgång, och när den lägger av i en uppförsbacke så blir den riktigt svårstartad igen. Förmodligen är det bensinångor i förgasaren som pressar tillbaks bränslet. När den svalnat så startar den så fint igen.
Men bekymren med den bilen var inte slut där. Så småningom slutade  bromsarna att fungera som dom bör. En titt på vätskebehållarna visade att det var slut i den ena. Ooops. Blev en tur till OK för att inhandla bromsvätska, fyllde på men det ville sig inte ändå.
Hoppas det löser sig.


Maria hade med sig sin syster Helena, och det verkade som dom hade trevligt i busken.
Frågesporten var dom klart bäst på. Dom hade 7 rätt av 30, men var dom enda som lämnade in svaren. Jag gav upp när det visade sig vara för många frågor om sportbilar och kändisar.
Vinsten var ett paket smart box.
Men hur f-n kör Du, Maria? Backade visst in i en tall. Ooops igen...


Själv provade jag på att åka utan främre krängningshämmaren. Mycket, mycket bekvämare i terrängen, men lite småläskigt på vägen. Spud levererade som jag tänkt mig, vinschen fick användas fyra-fem gånger. Som vanligt hade det kanske gått med lite mer djävlar anamma, men ev. hade nånting gåt sönder i stället. Men det fanns visst träd i skogen, och på dom växer det grenar...
Stackars nästa köpare, som behöver stå ut med andras repor. Mig gör det ingenting. (OBS! Den är inte till salu...)


Övriga bilder:


Notera blänket på reservhjulet, så blir det med en flatrutad TGB bakom sig.




Oj vad det lutar.


Säkert en bra bit från att tippa, men det känns riktigt brant. Speciellt när man ska försöka öpna dörren...






Smutsig. Cool, men smutsig.










Daggmaskarnas gruppboende följde visst med ända hem.


Nytvättad i solnedgången och krängningshämmaren återmonterad.


Oj då, det finns visst en Jeep till som väntar i tvättkön. Men Greepen får tåla sig tills i morgon.




Dom ser ut att trivas tillsammans, Greepen och Spud.


Ev. blivande avatarbilder...





Kommentarer
Postat av: majk

Ser bra ut, lite repor är charmigt. Roligast efter man lortat ner sig är att åka o parkera bredvid nån riktig mall crawler med mumsiga typ kromfälgar.

Gjorde det sist jag lerbadade, hittade en välpolerad XC90 med 19":are som jag gled in bredvid ... du skulle sett snubbens min.

2010-05-30 @ 22:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback