iPhonetömning...

Lite blandade bilder.

En kviga, 148 kg slaktvikt.


Lyckad jaktträning för hunden Ylva, Slovensk Kopov.










Jo då, mycket troligt att det finns grodor här...


En nasse som föll på åteljakt.


Anna, choklad är allvarliga saker...


Felix.


Jag och Lukas.


Lördag 11/12.
På morgonens första pass lyckades jag skjuta en dovkalv, och strax därefter även hinden.
I nästa såte blev jag överraskad av en dovhind med kalv som kom bakom ryggen på mig. Men efter att ha visat upp sig i full gallopp för några passkyttar, så var det en som fick in en bra träff.
Sedan dax för lunch.
Eftermiddagens första såte var spännande så det förslog, åtta dov gick i skogen på andra sidan fältet jag satt på. Dom lyckades ta sig förbi alla skyttar och gick in i nästa såte som var tänkt att avjagas.
Där gick dom runt utan att gå ut vid någon skytt, till slut kom dom förbi mitt pass men när jag hade rent håll på dom så befann dom sig i linje med en passgranne.
Men dessförinnan hade jag lyckats få två rådjur framför bössan, och när dom var i rätt läge så small det och ett smaldjur blev kvar...


Spud fick vara med och leka "Game retriver". Ca 500 meter över ett snöklätt fält gick färden för att hämta de två hjortarna från morgonen.


Anna.


Anna och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback