Cooper Discoverer STT 245/75R16 Jeep KJ

Ääääntligen...



Jag har kontrollmätt ljudet i kupén med dom här däcken, och jämfört med slitna Cooper Discoverer AT 225/75R16
AT = 70 dB, STT = 73 dB. Då ska man ha i åtanke att 3 dB är en fördubbling eller halvering av vad det nu är man mäter...






Jag hade tänkt lacka fälgarna svarta. Så jag provade på reservhjulet, och lät det ligga i barnens sandlåda i somras för att se om färgen sitter bra. Och det gjorde den. Men så har jag använt den fälgen som reservhjul i vintras, och nu har färgen krackelerat... Tur att jag testade först.







Ett litet terrängtest.
http://www.youtube.com/watch?v=rbozrTjpScc

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nice! Vad har du för höjning?

2010-05-26 @ 14:52:54
Postat av: Michael Blomqvist

Halka in på din blogg via Jeepsweden, kanonbra läsning! Jag jagar nu info om höjning av cherokeen (KJ) intensivt! (Den är FÖR lååååg, hasplåten tar i "allt"!) Vad tycker du om din höjning nu när du kört med den en längre tid? Fördel/Nackdel med klossar vs fjäderben? Hur påverkas väghållning å egenskaperna?

2010-06-29 @ 23:06:06
Postat av: Magnus Jidetorp

Höjningen har jag konstruerat själv. Fins att läsa bloggen, tror det inlägget postades i april -08.

Väghållningen har inte påverkats så värst mycket, har iofs inte testat gränserna varken innan eller efter höjningen.

Men i terrängen är det en helt annan bil, speciellt nu med STT däcken. Att det skulle vara skillnad visste jag väl, men inte att det skulle vara så enorm skillnad. Värt varenda öre.

2010-08-11 @ 13:42:19
Postat av: Magnus Jidetorp

Här är höjningsinlägget.

http://jeepetorp.blogg.se/2009/april/puckar-till-kj.html

2010-08-11 @ 13:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback