Fast montage av vinschen.

Inför LB registreringen tänkte jag att vinschen skulle sitta fast ordentligt, och bli inregistrerad. Dessutom hade det gamla fästet börjat ge efter, vilket inte hade känts tryggt nästa sommar när den förhoppningsvis drar mig upp för klippskrevan i Kolmården.

Länk till första monteringen.
http://jeepetorp.blogg.se/2008/august/winchmontering.html







Kanske skulle regga den som skottkärra i stället, då blir det ju ingen skatt alls...












Nu återstår att montera nummerskylten, slipa o lacka konstruktionen och borra hål för bogseringsprintarna.
Men först ska det provköras ett tag...






Plocka isär, slipa rent, och måla.




Lite proffshjälp sitter aldrig fel. När jag har skruvat ihop ena sidan, har Lukas lossat den andra. "Oj, den lossnade".








Tanken var att få dragkraften i linje med ramens underkant, och det verkar jag ha lyckats med.


Attans katter som klättrar på Jeepen, det kan ju bli repor i stötfångaren. (Som jag just har sågat itu)








Två hål för bogsersprintarna...


Inte för grova. Om nånting brakar så vill jag att det ska tillhöra min konstruktion, och inte Jeepens. Det kan bli så dyrt och kompliserat då...


The Team. Spud & Greepen.




En länk till youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=7vCx4DU1Xro

Cyklistknäskydd...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback