Offroad orientering Sandlycke 090215

I dag var jag codriver (kodrivare) i team Jeepemeister. Hans "wältmeister" Neuman & Magnus "jeepetorp" Jidetorp.
Man skulle köra sin jeep så pass nära kontrollen så att föraren kunde hålla ena handen på kontrollen samtidigt som den andra handen rörde bilen. Detta skulle bevisas med ett foto från en digitalkanera.

Ganska tidigt kom vi till en kontroll i en brant slänt, så jeepen gled tillbaka. Men Hans hade långa armar.
Senare blev det för isigt i backen, så många hade problem att klara just den.


Det blev svettigt värre, så jackan åkte av. Man ser att åldern börjar ta ut sin rätt, Hans jeep är utrustad med ett pensionärshandtag där fram.





Trädkramare.


Av nån outgrundlig anledning höll han skylten upp-o-ner.


Snälla Gud, gör så att han tappar taget...


Nu var det så att om man läste nogrannare i beskrivningen av kontrollerna så kunde man göra ett ganska effektivt jobb. Men kartläsaren (jag) kollade mest i skogen. Men med våran teknik, som jag kallar för slumpen, klarade vi i alla fall av 34 av 37 kontroller. Alla som vi såg klarade Hans av att komma nära med bilen. Så missarna berodde helt på mig.
Bra kört.

Men nästa gång har vi lite mer rutin.

Men det var ju inte slut här...
Lunchen fixades av S.M.A.C.... Eeehh, nu förstår jag varför dom valde det namnet till sin catering....


Steken låg bredvid järnvägspåret, så men kan ju gissa hur det gick till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback