Hjortjakt, 090826.

Åter en gång skulle några gubbar ut o jaga mitt i veckan. Jag hade som vanligt annat för mig...
När jag är på väg hem, och nästan hemma, ser jag en grupp kronvilt ca 200 meter hemmifrån.
Förhörde mig via telefon vart gubbarna satt, ingen i närheten av dessa hjortar. Jag gör väl ett försök på dom då.
Tog jeepen och åkte tillbaks en bit så jag kommer rätt i vind, smyger så tyst jag kan de sista 300 metrarna fram... Jo då, dom går kvar.
Pang! Kalven lägger sig i stubbåkern. Dennes hind går fram för att inspektera vad som hände, Pang! Så lade hon sig ner också.
Så kan det gå.

En kronhind kan ju vara tung att få upp på släpet, i alla fall för killar av min kaliber.
Jag körde fram släpet, krokade loss o vände på Jeepen. Lade upp kulhandsken på winchkonsolen och winchade upp hinden via släpets baklucka.


Strax till vänster, utanför bild ligger mitt hus...



Kommentarer
Postat av: anonym

Hoppas jag ser dig på min trädgård nån gång, så skall jag gå tillväga exakt som du gjorde fast med dig som byte!

2009-09-06 @ 09:17:13
Postat av: Magnus Jidetorp

Om Du anger en korrekt adress så kommer jag. Två sockerbitar o lite mjölk i kaffet, tack.

Jag kan ta med en hjortstek att grilla till kvällen, om du håller med öl eller vin.

2009-09-06 @ 20:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback