Hjortjakt 090816.

Premiärdagen för kronkalv och hind, även råbock.
På morgonen sköts två kronkalvar, och på eftermiddagen/kvällen var det min tur att försöka.
Jag och Felix gick ut ganska tidigt för att inte trampa rakt på en flock.
Ett sudokuspel är inte dumt att ha med om det blir långtråkigt... (Och gömma sig bakom när kameran riktas mot honom).


Så här väl doldes Felix av vegetationen.


Klockan fem ungefär började det röra på sig. Vid halv sju tröttnade Felix och gick hem.
En dovhind med sin pyttelilla kalv hamnade nästan i knät på Felix... Nåja, tre meter i alla fall...
Därefter blev det bara mer o mer spännande. Dessa är på ca 200 meters håll...


Bara att vänta på att dom eventuellt ska komma närmare. Under tiden kan man titta på ungtupparna som provar varandras styrka inför kommande bataljer.




Men det var egentligen dessa som var intressantast för min del i kväll. Dom verkar lyckligt ovetande om vad jag tänker...


Om några år är han nog ganska ståtlig...


Efter ett tag började flocken vandra snett mot mig.


Och en olycksalig stackare kom för nära.




Alldeles lagom stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback