WW4WD Big meet 2008 10 12

Träffen höll förvisso på ända sedan fredagen 10/10, men jag var bara ute och söndagsåkte lite.

Det började med att jag winchade loss Offroader som hängde växellådan på en sandknöl. Fem minuter senare var hans Jeep winchankare åt mig i en snarlik situation.

Har man inte stora däck och höjning så får man välja sina spår med omsorg...


Det flexar så mycket som en standard KJ klarar av.


Om man ställer däcken på hindren så blir ju jeepen liksom högre. (Skogshöjd jeep)


Oouuäääh. Nu blir den ju smutsig, min SUV.


Synd att skita ner bilen innan jag fotade här, hade blivit snygga bilder annars.


Men man kan kanske köra genom pölen och få den tvättad...


Jag utförde även ett praktiskt test för att ta reda på hur stor skillnad det faktiskt är med lågt däcktryck mot högt.
Jag började med ca 2,5 kg, körde upp för en sandbacke med låg etta och konstant 2000 rpm. (För att inte gör nån skillnad på körtekniken)
Efter tre försök så hade jag ett genomsnittsmått på hur långt jag kommer.
Sedan tömde jag ur luft till ca 1 kg och provade tre försök igen. Då kom jag en dryg billängd längre.
Efter att ha fyllt på till 2,5 kg igen så provade jag ytterligare tre försök, med sämre resultat igen.
Så helt klart är det bättre med lågt däcktryck, dessutom mycket bekvämare när det skumpar. Tyvärr blir ju min redan låga jeep inte högre av att tömma ur luft.

Jag hade båda barnen med mig. Och med ett blöjbarn på 2,5 år är det ganska bra med ett avloppsrör på taket. Så slipper jag ha bajsblöjorna inne i jeepen.

Kommentarer
Postat av: Hans Neuman

Synd att vi inte var där samtidigt.

Då hade vi kunnat jämföra slicks med Cooper A/T.

He he he!

2008-10-13 @ 17:03:19
Postat av: Hans Neuman

Synd att vi inte var där samtidigt.

Då hade vi kunnat jämföra slicks med Cooper A/T.

He he he!



Skämt åsido så var bilderna fina. Har du klippt in din bil. Den är ju så ren?

2008-10-13 @ 17:05:58
Postat av: Jeepetorp

Då antar jag utmaningen, på klipphällarna...

2008-10-13 @ 18:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback