SOT -08 Ekeby

Jaha, så har jag varit i Ekeby grusgrop och lekt med bilar. Det var första gången jag var där, men förhoppningsvis inte sista. Vilket område, det hamnar högt upp på listan över bra offroadställen.
Roligast och mest pirr i magen var det i "sweden´s rubicon valley".






Det var anordnat med engelsk trail. Man skulle åka mellan pinnar med siffror på, siffrorna var i fallande ordning, och där man fastnade så fick man så många straffpoäng som det stod på den pinnen. Man fick även avdrag för dom pinnar man körde på. (Dom satt ju för tätt)
Här är det Marius som håller konsentrationen på topp.


En gammal rysk bil, Gaz.


Kl 14 var det dax för den frivilliga safarikörningen. Stefan "Ullmenkott" i en Wrangler Unlimited Rubicon.


Under safarit tänkte jag gå omkring med kameran och fota. (dubbel betydelse) Peter tog över ratten, och det verkade gå bra.


Och det verkade gå bra, i början i alla fall......


I skogen finns det vilda växter, och den här roten var nog vildast av alla. Helt oprovocerat hoppade den fram och attackerade däcksidan.
Det sade POFF. En jordkoka flög iväg, krockade med ett träd och studsade bitvis in genom den öppna sidoruta.


Varför ge sig på berg när det finns småsten? För att det är så mycket roligare. (Dubbeltumme på det)



Eeeeh. Det här skulle ju bara handla om Ekeby, eftersom jag inte skulle köra i Sandlycke. Men ödet ville annat.
Jag tänkte att eftersom det är så nära, så kan jag ju åka dit på eftermiddan o kolla lite bara. Den första jag möter är Peter Öjerskog, som erbjuder mig att åka halva dan för halva priset. Sandlycke är perfekt för tretimmarskörning, så OK.

Perfekt placerad fastkörning, snart kan du köra lite till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback