Hur det började.

125702-1
Fotograf Erik Lagerqvist

Det hela började sommaren 2005 då jag och min svåger Peter lånade min fars suzuki samurai och åkte på Sweden Offroad Tour i strängnäs.
Samling och anmälan kl 09-10. Därefter en kort genomgång av dagen och en frivillig körutbildning.
Sedan var det fri körning till kl 16.
Vi lyckades köra fast och bli både lossdragna och lite sönderdragna, bogseröglan höll inte.
Förutom det lilla missödet var det fantastiskt roligt, och det blir nog roligare med en egen leksak.

Men vad?
Helst ville jag ha en LandRover/RangeRover, men dom var för dyra.
Suzukibilarna är för små och har för klen släpvagnsvikt på kulan.
Jeepen då?
Jo, Rätt prisläge och dragvikt.
Det blev en cherokee -90 4.0 med 3" höjsats, 31" däck och winch redan monterd.

Första TT med jeepen blev 12 augusti 2006. Och fler har det blivit sedan dess.
Reportage kommer inom kort.


Kommentarer
Postat av: Erik

Hej Magnus!

Här är en del andra av dina bilder:
http://www.mypix.se/ShowFriend.asp?AID=JPHOGMKNORM

/Mvh Erik

Postat av: Anonym

Ok. Nytt försök. Man kan inte lyckas varje gång. Det var ett litet kodfel på sidan.

/Erik

2006-10-23 @ 15:42:07
Postat av: Micke

Hej! Kul o se att min polares gamla cherokee lever och har hittat en ny ägare.
Har skruvat lite med den bilen. Jag har en liten film från när vi åkte över en myr med cherokeen.
Kan skicka den om du vill

//micke

2006-10-25 @ 20:41:04
URL: http://www.teamvira.com
Postat av: Jens

Gillar din "posebild" framifrån! Mycket fin Cherokee :)

2006-12-01 @ 21:30:25
Postat av: B_G_K

Snygga bilder från i höstas,synd att Strängnäs ligger
lite halv långt från mig.
Fast jag har varit där ett fler gånger ändå.

2007-01-27 @ 19:17:37
Postat av: Bojen

Hej hopp , det var länge sen vi sågs , det är snart vår som tur är , bygger om min bil som du säkert har sett på jeepsidan , håller på med en hemsida om bygget !

ses i vår :-)

2007-02-24 @ 00:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback